Zanimljivosti

Saveti kardiologa za vreme praznika

Saveti kardiologa za vreme praznika

Praznici su vreme radosti, druženja i slavlja, ali i vreme kada mnogi od nas zaborave na zdrave navike i preteraju u jelu i piću. Ovo može da ima negativne posledice po naše zdravlje, posebno po naše srce. Kako da uživamo u prazničnim specijalitetima, a da ne ugrozimo naš kardiovaskularni sistem? Evo nekoliko saveta koje nam daju kardiolozi.

Smanjite unos soli i masti

So i masti su glavni neprijatelji našeg srca, jer povećavaju krvni pritisak i holesterol, što može da dovede do srčanog ili moždanog udara. Zato je važno da ograničimo unos soli i masti tokom praznika, posebno ako već imamo neke smetnje na srcu. Umesto da solimo hranu, koristimo začine i bilje koji će joj dati ukus. Umesto da jedemo masno meso, biramo nemasne ili riblje varijante. Umesto da pržimo hranu, pečemo je ili kuvamo na pari.

Umereno sa alkoholom i gaziranim pićima

Alkohol i gazirana pića su takođe loši za naše srce, jer opterećuju naš organizam i dehidriraju nas. Alkohol može da poremeti rad srca i da izazove aritmiju, dok gazirana pića mogu da povećaju kiselost u želucu i da izazovu gorušicu. Zato je bolje da pijemo umereno i da biramo pića koja su manje štetna, kao što su vino, sokovi ili voda. Takođe, treba da pijemo dosta vode tokom dana, kako bismo nadoknadili tečnost koju gubimo.



Kupinovo vino 3×0.185l

1.050,00 rsd + poštarina

Ne jedite previše

Prejedanje je jedna od najčešćih grešaka koje pravimo tokom praznika, jer mislimo da moramo da probamo sve što se nađe na stolu. Međutim, to može da ima ozbiljne posledice po naše zdravlje, jer opterećuje naš digestivni sistem i naše srce. Kada jedemo previše, naš želudac se širi i pritiska naš dijafragmu i naša pluća, što otežava naše disanje i cirkulaciju. Zato je bolje da jedemo manje porcije i da češće grickamo zdrave grickalice, kao što su voće, povrće ili orašasti plodovi.

Budite fizički aktivni

Fizička aktivnost je jedan od najboljih načina da održimo naše srce zdravim i da sprečimo nakupljanje masnih naslaga u našim krvnim sudovima. Zato je važno da budemo fizički aktivni tokom praznika, makar pola sata dnevno. Ne moramo da idemo u teretanu ili da trčimo maraton, dovoljno je da šetamo, vozimo bicikl, igramo se sa decom ili kućnim ljubimcima, ili da radimo neke lake vežbe kod kuće. Tako ćemo poboljšati našu kondiciju, raspoloženje i imunitet.

Osluškujte svoje telo

Na kraju, najvažnije je da osluškujemo svoje telo i da prepoznamo znake koji nam govore da nešto nije u redu. Ako osetimo bol u grudima, vratu, ruci ili leđima, ako nam je zadihano, ako nam je vrtoglavica, ako nam je mučnina, ako nam je nateklo lice ili noge, ako nam je ubrzan puls, ako nam je hladan znoj, treba da odmah potražimo medicinsku pomoć. To mogu da budu simptomi srčanog ili moždanog udara, koji zahtevaju hitnu intervenciju. Ne treba da ignorišemo te znake, jer mogu da budu fatalni.

Praznici su vreme za uživanje, ali i za brigu o našem zdravlju. Zato neka nam naš kardiolog bude naš prijatelj i savetnik, koji će nam pomoći da sačuvamo naše srce i naš život. Srećni praznici! 🎄

Pročitajte i...